Dacă vă întrebaţi încă de la început cine este Kerry Conran, trebuie să specificăm că datorită măiestriei sale în utilizarea inovatoare a ecranului verde şi a efectelor speciale digitale, acest procedeu a devenit ulterior un standard în producţia de filme din anii care au urmat.
Kerry Conran, Jude Law şi Gwyneth Paltrow |
Majoritatea filmelor ulterioare ce au folosit aceste procedee mai putin scumpe, au uimit publicul, şi trebuie spus că adaptarea costisitoare şi mult anticipată a regizorului Andrew Stanton, John Carter din acest an, este unul dintre acele filme.
În timp, John Carter Of Mars, invenţia autorului Edgar Rice Burroughs, a fost proprietatea multor producători şi regizori, multe studiouri încercănd diferite stiluri de adaptări, care să reproducă pe marile ecrane măcar jumătate din fantezia sci-fi pe care Burroughs a reuşit să o transpună în cărţile sale.
Adaptarea unei astfel de fantezii science fiction a fost întotdeauna o provocare pentru orice regizor sau producător, astfel încât, atunci când Kerry Conran a realizat o prezentare pentru a convinge studiourile că versiunea şi abordarea sa va fi una unică, regizorul a ataşat această prezentare, singurului film pe care el l-a regizat vreodată, Sky Captain And The World of Tomorrow apărut în anul 2004.
Datorită munci sale extinse în domeniul efectelor digitale şi a ecranului verde, Kerry Conran era opţiunea naturală pentru realizarea acestei complicate adaptări, ce se pregătea încă din 2004.
Fiind un pionier în domeniu, şi având la activ doar un singur film regizat, Kerry a născut o adevărată controversă în ceea ce priveşte adaptarea John Carter Of Mars, ştirile din aceea vreme prezentându-l ca şi regizor al unei viitoare adaptări.
Lucrurile nu au mers chiar atât de bine, iar cei de la Paramount au pierdut licenţa între timp, fiind obligaţi să predea deţinătorilor de licenţă, orice material ce conţinea opera originală.
Printre materialele preluate de deţinători, se afla şi o rolă de film brută, ce reprezinta viziunea lui Kerry Conran despre adaptarea ce urma să o realizeze sub egida Paramount.
Această unică ocazie de a vedea filmul de prezentare realizat de Kerry în 2004, ne face să ne dăm seama cât de multe elemente grafice a împrumutat regizorul Andrew Stanton pentru versiunea din 2012.
Veţi vedea cadre şi elemente grafice asemănătoare, demonstrând încă odată că orice viziune şi concept original se reciclează şi nu se pierde în timp.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu